Ifall det är kallt om fötterna...

2012-01-17 @ 19:54:37
Stickandet är i full gång kan jag säga, jag har en deadline på en beställning (hehe, lät coolare än vad det faktiskt är) och egentligen så är det en födelsedagspresent som blir både för tidig men samtidigt försenad. För tidig på grund av att personen i fråga (min farmor, är det inte lustigt att jag stickar åt henne och inte tvärtom som man kanske förväntar sig?) inte har någon aning om att de kommer vara klara då och tror att det kommer dröja bra länge. Försent för att födelsedagen var igår (måndag. Men väldigt lägligt i och med att ett litet firande kommer ske på torsdag vilket är min deadline. En socka kommer bli klar idag, så är det bara. Har tagit mig förbi hälen än så länge, det är faktiskt roligt att se hur de formas under stickandet. Det var även egenstickade sockor jag gav mina nära och kära i julklapp, familjen och närmaste vännerna. När fler i släkten upptäckte min dolda talang ville de förstås föräras med finfina sockor till sina födelsedagar, oavsett om de fyller mitt i sommarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0