Indiskt bad

2012-01-16 @ 14:34:47
Skrev klart mina uppgifter igår varav en blev en Design Brief angående införandet av en ny produktgrupp hos Indiska, självklart fiction, min tanke var att denna produktgrupp skulle vara badkläder! Det skrev jag dock inte i uppdragsberättelsen. Men tänk er vilka härligt vackra och unika badkläder Indiska skulle kunna designa och producera, en hel del broderier, underbara mönster och fina färger. Antagligen skulle de även försöka sig på udda skärningar och det hela skulle resultera i en kollektion i stilen Bohemian Modern bestående av funktionella och orient inspirerade bikinis, baddräkter, strandkläder och badhanddukar. Jag kan verkligen se framför mig hur det skulle kunna se ut och tror att det skulle kunna bli ett riktigt framgångskoncept, speciellt då jag vet av egen erfarenhet att många efterfrågar just badkläder från Indiska. Kan även säga att jag absolut skulle ställa upp och genomföra den designprocessen, väldigt gärna faktiskt.
Något sorts inspirationskollage fick det bli, men jag tänker även lite mer blommigt med orientaliska fåglar och elefanter. Potential har det i alla fall, den saken är klar och att det blir färgglatt känns självklart. Det knepiga är att när jag pysslade ihop de här bilderna så satt jag samtidigt och funderade på att jag gärna tar mig till Sälen ellr något och åker bräda en sväng, speciellt sugen blev jag när ett par kompisar berättade att de är där just nu. Men ja, bikinis var det! I'd wear them, that's for sure. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0