Ny kopp.

2012-01-13 @ 22:41:12
Någonstans finns det en väldig tydlig koppling mellan fest och studier, det så kallade studentlivet. Det innebär helt enkelt att väldigt många studenter festar väldigt mycket, vinet plockas fram säkert tre dagar i veckan. För mig känns det ovant och knepigt, jag dricker inte speciellt ofta även om jag kan tycka det är trevligt ibland. Sen tycker jag såklart att det är hur roligt som helst att gå ut och dansa, oftast är det roligare nykter. Men de första två veckorna här i Borås drack jag varje kväll, kanske är det vad som fått mig att tröttna?
Men jag sitter här och pimplar i mig lite dricka just nu, eller jag okej.. Jag sitter och dricker te ur min nya väldigt, väldigt fina tekopp från jobbet, Indiska. Den är stor, vit och supermysig. Har även köpt mig en tesil för jag har hur mycket löste som helst, oturligt nog glömde jag allt te i Borlänge så jag får nöja mig tepåsar så länge.

Kommentarer
Postat av: Björnen

Kopplingen du nämner finns där, precis som du säger. Det är motsägelsefull och frågan är hur företeelsen uppkom från från första början? Vad dricks det mest av: grönt, svart, rött eller vitt té?

2012-01-14 @ 22:13:04
URL: http://bjornjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0