Tillbaka.

2012-01-10 @ 20:01:31
De tre veckorna på hemmaplan gick alldeles för fort och nu sitter jag här i mitt lilla rum i Borås igen. På ett sätt är det skönt, men att ha en tenta imorgon känns mindre bra och just nu drunknar jag i bindningar, solvningar och sånt. Dags att börja skriva här igen nu, efter en "paus" medans jag var i Borlänge. Mest skrev jag inte för att jag undvek att sitta vid datorn och jag lyckades väldigt, väldigt bra med det.
För övrigt är nog Borås Sveriges motsvarighet till Forks (alla inbitna Twilight-fans vet att det är den regnigaste staden i USA och därför den stad som Cullens valt att bosätta sig i) för det regnar verkligen otroligt mycket här, känns tungt att ha lämnat en perfekt vinterdag i utbyte mot en gråaktig regnig kväll. Böckerna ropar på mig och jag blir förmodligen vaken hela natten, några få avbrott kommer att göras för att försöka packa upp de mängder av saker som jag släpat med mig ner hit.
Väldigt roligt var det i alla fall att träffa mina rumskompisar igen, varav en är nyinflyttad men igenkänd då hon går i min klass. Det känns bra och hon bor i rummet alldeles intill mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0