Stampa takten

2012-01-19 @ 00:03:30
Att fördriva tid är något vi alla måste göra ibland, exempelvis när vi åker tåg som jag spenderade halva dagen med. So here's what I did; lyssnade på Movits! (min nya musikskatt, omöjligt att inte falla för deras charm och nyckfullhet), stickade och bläddrade i nya Elle. Och jag måste erkänna att jag har haft det värre, kände mig som en hipsterbrud när jag satt där och lyckligt stickade maska på maska samtidigt som hela kroppen (i smyg) rörde sig i takt till Äppelknyckarjazz eller någon annan trevlig låt. Sockorna blev klara och jag kom fram, det kan inte sluta mycket bättre än så.
Imorse var jag och lärde mig hur man illustrerar sömmar (sömnadssnitt) och varför man borde kolla hur lång fållen är på trikåplaggen innan man köper dem, att 3-trådig overlock är den vanligast overlock sömmen och hur kavajers sömmar på insidan bör se ut. Bra att kunna antar jag och tackar och tar emot informationen.
Och ikväll har jag hunnit en del trots den långa resan, bland annat träffa lite nära och kära samt tagit en härlig promenad i de snötäckta skogarna. Tillägger att det började snöa när jag anlände, perfekt.
Gjorde även en, eller två, upptäckter på tåget. Den ena rörde X2000 och att det faktiskt lutar rätt mycket när det svänger, ett tag kändes alltihopa som en mild berg-och dalbana. Sedan fick jag upplysningen att en spegel kan vara ur funktion, blev väldigt fundersam över detta då spegeln utifrån mitt perspektiv fortfarande fyllde sin funktion i och med att jag klart och tydligt såg mig själv i den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0