Livet är en fest?

2012-01-15 @ 00:41:41
Kvällen har spenderats med härligt och trevligt folk, det blev spel (och vin) kväll med Våghals och Intim-spelen. Lite som sanning och konsekvens, alla valde dock sanning så det var helt enkelt sanningsspel. Knepigt nog fick jag en hel del intima sexfrågor jämförelsevis med de andra... Hm. Jag hoppade vinet, tog cirka två klunkar, men hade väldigt trevligt ändå och blev inbjuden till en fest med Marie Antoinette-tema nu på torsdag. Vi får se om jag går, isåfall kan det vara läge att slå till med rosa dipdyed hår i någon stilig uppsättning.
Sedan planerar vi för en storslagen nyårsfest här hos oss om två veckor, det är nämligen kinesiskt nyår den 23 januari (vilket är en måndag så vi festar på lördagen den 28). Det kommer att bli drakens år, nu är det kaninens, och spännande att fira något som är så stort men ändå för mig väldigt okänt. Men inte för en av mina roomies som är från Vietnam och därför alltid firar det kinesiska nyåret, dock har hon alltid gjort det med familjen. Hon säger att fokus ligger på mat då så vi ska vara duktiga och bjuda på mat helt enkelt. Och skicka upp rislyktor(?) i luften, sånadär som man tänder och som sedan svävar iväg. Det är vackert tycker jag och vi gjorde det från stranden i Thailand när vi var där för ett och ett halvt år sedan, mitt i natten. Det var näst intill magiskt.
Själv är jag född i apans år som också var yang (vartannat år är yin och vartannat yang) som står för det manliga, yttre, värme och ljus. Mer än så vet jag inte just nu, får återkomma med ett inlägg om det kinesiska nyåret och hur de ser på astrologi.

Kommentarer
Postat av: Björnen

Jag vill inte bara resa till USA, utan jobba lite där också. New York är såklart ett av alternativen. Tar examen rån min utbildning i maj, är beredd att åka från juni och framåt. Skall bara hitta någon som vill åka med. Vad har du tänkt med din resa till New York?

2012-01-15 @ 10:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0