Ice, ice, baby

2012-01-21 @ 18:02:07
Har ganska precis kommit innanför dörren efter en toppen tur på långfärdsskridskor med stavar till på Runn, jäklar vad fort det går i jämförelse med mina gamla (och rostiga) konståkningsskridskor! Det var andra eller tredje gången jag provade på sådana och jag måste erkänna att jag fick en sorts uppenbarelse, det är riktigt roligt. Kan hända att det införskaffas ett par till nästa vinter, för tillfället har jag fri låning så det njuter jag av. Ska försöka hinna med en till tur innan jag beger mig. Och längdskidor. Får försöka hinna med både och imorgon. Däremot blir brädåkandet lidande, ekonomin är inte på topp och en dagstur till Sälen skulle antagligen gå loss på nästan en tusenkronorssedel.
Personligen så är jag ganska kinkig när det gäller is, då med tanke på säkerheten och risken som finns att den skulle ge vika. Nu är den ju tjock, fin och framförallt preparerad på Runn, men andra sjöar kan kanske vara bräckligare. Sedan har ju inte vintern varit sådär överdrivet kall. Så när det idag var ett flertal bilar ute på sjön som sladdade (kan tänka mig att det är sjukt roligt) så blir jag lite smått orolig. För tänk om isen skulle, trots tjockleken, spricka och bilda ett hål som sedan slukar bilen tillsammans med föraren. Att hamna under isen är ett nästintill hopplöst tillstånd och att dessutom göra det sittandes i en bil är inte lovande. Så kanske är det jag som är feg och alldeles för försiktig, men jag håller mig till skridskor på plogade banor om jag ska befinna mig på isen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0