Garderobsrensning

2012-01-14 @ 14:24:20
Inte för min del men för Huyen har det varit rensning av hennes enorma mängd kläder idag, en jäkla massa Ikea-kassar har tömts och fyllts med sånt som ska skänkas/säljas. Och jag fick äran att vara den som bestämde vad som skulle vart, vilket var ganska svårt men jag bestämde mig för att vara hård för hon behövde verkligen bli av med lite. Hennes rum är överfullt av kläder och de flesta är bara nedpackade och oanvända, passade även på att "sno" åt mig en klänning och en shortsdress som jag ska prova senare.
När jag var hemma i Borlänge passade jag även på att rensa och göra fint i min walk-in-closet, som jag för övrigt saknar mycket, och den blev riktigt fin. Innan låg verkligen allt på golvet i en stor hög i det ena hörnet, det var ju inte jag som packade ihop min byrå och alla andra möbler när det skulle ner hit eftersom jag redan var här utan det gjorde dom där hemma och då fick det väl bli att bara lassa ur allt. Hittade även lite bortglömda plagg som fick följa med ner hit, annars är det mest sådant som jag inte använder men heller inte vill göra mig av med. Åkte ut till mormor och morfar och plockade med mig en avlutad säkert 100 år gammal byrå med mig till garderoben för att förvara dessa kläder i. Den passar in jättebra i garderoben och i sommar planerar jag att ändra om den lite smått, både på insidan och utsidan. Blev iallafall väldigt nöjd med hur den blev, känns lite roligare att komma hem till en mer uppstyrd walk-in-closet.
När vi flyttade in i huset var det plastmatta och helvitt, jag ändrade snabbt om till fluffiga mattor och medaljongtapet och vips så blev den mycket mysigare.
Kappan som hänger på dörren med en randig skjorta under är reafynd jag gjorde när jag var hemma, tyvärr så hänger de fortfarande kvar där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0